Verzending & bezorging

Snelheid en gemak staan bij Luckz voorop, ook als het gaat om het verzenden en bezorgen van je bestellingen. Elke bestelling wordt met zorg gedrukt, ingepakt en verzonden. Heb je vragen over je bestelling, verzendtijd of bezorging? Neem contact met ons op.

Voor de meeste bestellingen geldt:
Maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en verzonden.
Kaarten en posters met een speciale afwerking hebben een langere productietijd van 1-2 werkdagen.

Let op: Het is tegenwoordig erg druk bij de postorderbedrijven, hierdoor kan het soms voorkomen dat je bestelling langer onderweg is dan je normaal van ons gewend bent. Bestel daarom je producten of kerstkaarten wat eerder om zeker te zijn dat je deze op tijd in huis hebt. Bestel doordeweeks, zo vermijd je de drukste dagen voor pakketbezorging rondom de feestdagen. Houd er alstublieft rekening mee dat jouw bestelling mogelijk iets langer dan gebruikelijk onderweg kan zijn.

 

Verzendkosten

 

Kaarten thuis ontvangen

Ontvang de kaarten thuis als brievenbuspakje of pakketpost. Het minimum bestelaantal om de kaarten thuis te ontvangen is 5 stuks (voor foliedruk en hout is dit 10 stuks).

Bij minder dan 5 kaarten kun je de kaarten rechtstreeks naar de ontvanger sturen.
Wil je 1 kaart versturen, maak dan een wenskaart.

Naar Nederland, België of Duitsland.
  • Brievenbuspost tot 19 stuks: € 3,95
  • Pakketpost 20 tot 50 stuks: € 4,95
  • Pakketpost vanaf 50 stuks: € 5,95
  • Eerste Proefdruk: Gratis
  • Volgende proefdrukken: €1,95

Naar andere landen:
  • Brievenbuspost tot 50 stuks: € 11,95
  • Pakketpost vanaf 50 stuks: € 14,95
 

Directe verzending

Directe verzending naar de ontvangers van gewone kaarten zoals uitnodigingen en geboortekaartjes met adres stickers op de voorkant (of zoek je wenskaarten? Klik hier).

Directe verzendkosten:
  • Binnen Nederland: € 1,44
  • Buiten Nederland: € 2,03
  • Wij steken de kaarten in de enveloppen en plakken de postzegels en adres etiketten erop.
  • Wij versturen de kaarten op je gekozen verzenddatum direct naar de geadresseerden.
 

Wenskaarten

Wenskaarten worden in een raamenvelop verstuurd. Het adres van de ontvanger komt achter op de kaart te staan en worden met een postzegel verstuurd.
 
  • Binnen Nederland: €0,96
  • Europa en buiten Europa: €1,55

Levertijden

 
De bestellingen worden bezorgd door PostNL in Nederland en bpost in België. Maar kunnen ook internationaal worden geleverd. Tijdens het bestellen heb je de mogelijkheid zelf de verzenddatum van je bestelling te kiezen.
 

Reguliere kaarten

Als je besteld voor 18.00 uur gelden de volgende bezorgtijden. Met uitzondering van speciale afwerking.

Brievenbusbezorging: Proefdrukken, bestellingen tot 19 stuks, wenskaarten en directe verzending.
  • Nederland: binnen 1-2 werkdagen in huis.
  • België: binnen 4-7 werkdagen in huis.
  • Bezorging op dinsdag t/m zaterdag.
  • Geen track & trace code.

Pakketbezorging: Bestellingen vanaf 20 stuks.
  • Besteld voor 18.00 uur, binnen 1-2 werkdagen in huis in Nederland en België.
  • Bezorging op maandag t/m zaterdag.
  • Te volgen met een track & trace code.

Brievenbus UPGRADE naar DHL pakket
Wil je een brievenbus bezorging upgraden naar een pakket bezorging met track & trace? Kies deze bij het afrekenen. De DHL brievenbus verzending kost €4,95 en wordt in beide Nederland en België binnen 1-2 werkdagen bezorgd. Thuisblijven is niet nodig, het pakket kan dan door de brievenbus.

Na 3 dagen geen pakket ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Speciale afwerking

Foliedruk kaarten, foliedruk posters, échte houten kaarten, originele vormen (stans), dik karton, kraft papier, kalk- en labelkaarten hebben door hun bijzondere en speciale afwerking een iets langere productietijd van 1-2 werkdagen.

Indien besteld voor 18.00 uur, zijn de briefpost en pakketpost doorgaans binnen 3-5 werkdagen in huis in Nederland en België. Lees alle informatie over foliekaarten.

 

 

Wenskaarten

Lees hier alle informatie over onze wenskaarten.
 

Wanddecoratie

Posters, raamborden, behangcirkels, raamstickers en borden worden verzonden met pakketpost.

  • 3-5 werkdagen in huis in Nederland en België.
  • Bezorging op maandag t/m zaterdag.
  • Te volgen met een track & trace code.
Na 6 dagen geen pakket ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
 

Wanddecoratie informatie

Lees hier per product alle informatie over prijzen en verzending.
Posters
Behangcirkels
Decoratie borden
Raamborden en V-borden
Raamstickers
Vlaggen

 

Directe verzendservice

Direct je kaartjes versturen naar familie en vrienden? Dat kan met onze rechtstreekse verzendservice.

Feestdagen bezorging

 

Bezorging rondom feestdagen

Tijdens speciale feestdagen zoals Sinterklaas, Kerst en Black Friday is het erg druk bij de postbezorgdiensten. Bestel jouw kaarten wat eerder om zeker te zijn dat je deze zelf nog op tijd kunt versturen. Bestel doordeweeks, zo vermijd je de drukste dagen voor pakketbezorging rondom de feestdagen. Hoe dichter Sinterklaas (5 december) en Kerst (25 en 26 december), hoe drukker het is. Houd er rekening mee dat jouw kaarten hierdoor langer dan gebruikelijk onderweg kunnen zijn.

Lees hier de tips en bekijk de druktemeter van PostNL.
 

Pasen: 1e paasdag: zondag 17 april worden er geen kaarten gedrukt en wordt er ook geen post bezorgd door PostNL. 2e paasdag: maandag 18 april: Deze maandag gaat zich gedragen als een zondag. Er worden deze dag geen pakketten bezorgd door DHL of PostNL. De proefdrukken en reguliere directe verzending worden doorgeschoven naar de dinsdag en worden woensdag bezorgd.

Koningsdag 27 april: worden er geen kaarten gedrukt en wordt er geen post bezorgd door DHL of PostNL.

Hemelvaart: worden er geen kaarten gedrukt en wordt er ook geen post bezorgd door DHL of PostNL.

Pinksteren: Eerste pinksterdag worden er geen kaarten gedrukt en wordt er ook geen post bezorgd door PostNL. Tweede pinksterdag: Wij drukken dan onze kaarten en verwerken we alle orders. Er worden deze dag alleen pakketten aangeboden bij PostNL. De proefdrukken en reguliere directe verzending worden doorgeschoven naar de dinsdag en worden woensdag bezorgd.

Rondom Kerst en Nieuwjaar: Rondom Kerst en Nieuwjaar zijn de bezorgtijden vaak iets langer. Op de PostNL website staat alle informatie over afwijkende aanlever- en bezorgdagen rondom Kerst en Nieuwjaar.

Tip: Bestel je kerstkaarten zeker een maand van tevoren, dan ben je altijd op tijd!

Internationaal

 

Internationale bezorging

Wil je de bestelling internationaal laten bezorgen, dan gelden er andere verzendkosten. Dit hangt af van het bezorgadres.

Het is mogelijk om je kaarten te verzenden naar de volgende landen:
Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije·, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden.

Hieronder een indicatie de gemiddelde overkomstduur:

  • West-Europa pakketpost: 2 - 5 werkdagen
  • Europa overig pakketpost (Polen, IJsland, Kroatië, etc.): 4 - 7 werkdagen
  • Buiten Europa pakketpost: 5 - 8 werkdagen

Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland of ander land laten bezorgen, neem dan even contact met ons op voor de mogelijkheden.

Voor meer informatie over de internationale bezorgtijden bekijk de informatie pagina van PostNL.
Of neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie over internationaal verzenden.

Overige bezorging vragen

 

Bezorging nog niet ontvangen?

De postvervoerder draagt de uiterste zorg over jouw bestelling. Luckz heeft helaas geen invloed op de snelheid en juistheid van de bezorging. In het overgrote deel van de gevallen worden de bestellingen op tijd geleverd. Mocht het voorkomen dat dit niet geval is dan vernemen wij dit graag van je, zodat we direct actie kunnen ondernemen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice.

 

Klachten over bezorging

Met een klacht over de bezorging van je brievenbusbestelling kun je altijd bij PostNL terecht.
Je kunt dat snel eenvoudig online doen via: www.postnl.nl/voorthuis/brieven/postbezorging.

Met een klacht over je pakketbezorging kun je terecht bij:
PostNL kun je melden via http://www.postnl.nl/klantenservice/
DHL via https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support/ontvangen/pakket-vertraagd-zoek

Bekijk voor alle service-informatie onze garantiepagina.
 

Meer vragen?

Lees onze veelgestelde vragen voor nog meer informatie over de bezorging of neem contact op met onze klantenservice.