Vanwege Black Friday en Cyber Monday kan je levering door de toegenomen drukte bij de bezorgdiensten enige vertraging oplopen.

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We helpen je graag! De meest gestelde vragen hebben we hier al voor je beantwoord. Kun je het antwoord niet vinden? Neem gerust contact met ons op!

 

Algemeen

Alles: uitklappen |

Hoe kan ik contact opnemen met Luckz?

Veel van de meest gestelde vragen staan op deze pagina. Staat jouw vraag of antwoord hier niet tussen? Neem per e-mail contact met ons op via het contactformulier. Je vraag komt direct bij ons binnen en wordt op werkdagen binnen 24 uur beantwoord.

Wil je direct geholpen worden, dan kun je ons altijd even bellen. Je kunt Luckz op maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur bereiken via telefoonnummer +31 (0)85-7430764.

Vermeld het ordernummer als je deze hebt, dan kunnen we je nog sneller van dienst zijn.

Wat zijn de voordelen van Luckz?

Bij Luckz houden we van kwaliteit en keuze. Hieronder onze voordelen op een rij.

  • Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verzonden (m.u.v. foliekaartjes, lees meer).
  • 6 stevige papiersoorten van hoge kwaliteit en 29 envelop kleuren.
  • Alle kanten bedrukt! Voorkant, achterkant en binnenkanten.
  • Zelf je eigen kaarten maken en overal waar een computer staat versturen (dus ook in het buitenland!).
  • Eigen collectie waar je je ontwerpen in kunt bewaren.
  • Je eigen adresboek waarmee je kaarten gemakkelijk rechtstreeks kunt verzenden.

Ik wil Luckz graag een tip of suggestie geven, kan dat?

Wat kan er beter? Heb je een tip of suggestie voor ons, advies voor de verbetering van onze dienstverlening of andere vragen. Dan horen wij die graag!
We staan altijd open voor suggesties en aanbevelingen. Neem contact met ons op via het contactformulier.

Zijn jullie kaarten duurzaam?

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

Kaart ontwerpen

Alles: uitklappen |

Hoe ontwerp ik een kaart?

Zelf je eigen kaarten ontwerpen bij Luckz is eenvoudig en is natuurlijk het leukste wat er is. Kies een kaart uit één van onze collecties of ontwerp de kaart helemaal zelf. In de kaarteneditor vind je vele lettertypes, kleuren, achtergronden, kaders en illustraties waarmee je zelf een origineel kaartje maakt. En je kunt natuurlijk ook je eigen foto's en afbeeldingen gebruiken.
Lees onze zelf kaarten ontwerpen tips.

Hoe kan ik een kaart ontwerp opslaan?

Je kunt je kaart aanpassingen opslaan in je account, zodat je hier altijd later mee verder kunt gaan. Ben je nog niet ingelogd, log dan eerst in op je account.

Wil je de kaart overschrijven met nieuwe aanpassingen?

  • Maak of bewerk de kaart.
  • Klik op de 'ontwerp opslaan' knop bovenin de editor.
  • Het huidige ontwerp is nu overschreven met de nieuwe aanpassingen.
  • Je kunt de kaart terugvinden in je eigen collectie.

Wil je in een kopie aanpassingen opslaan? Of de kaart als een apart nieuw ontwerp opslaan?

  • Klik links boven in het menu.
  • Klik op 'Een kopie maken' de kaart is nu gekopieerd.
  • Pas eventueel de naam aan van deze kopie.
  • Wijzig nu het ontwerp naar wens.
  • Bewaar de nieuwe versie en klik op de 'ontwerp opslaan' knop.

De aanpassingen zijn nu in de kopie aangepast en je oude versie blijft bewaard. De nieuwe versie is nu bewaard onder de nieuwe naam.

Hoe maak ik een tweede versie van mijn kaart?

Open de kaart die je wilt aanpassen in de kaarten editor. Klik linksboven in het menu op "Een kopie maken" en geef deze kopie een nieuwe naam. De tweede versie van je kaart is nu gemaakt en kun je direct aanpassen.

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?

Kies twee ontwerpen, de een voor een jongetje, de ander voor een meisje. Maak een persoonlijk account aan, waarin je de verschillende kaartjes kunt opslaan en aanpassen. Als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.

Hoe vraag ik een proefdruk aan?

Het is fijn om vooraf te kunnen zien hoe je kaart er in het écht uitziet. Als je klaar bent met je ontwerp ga dan verder met bestellen. Kies bij bestellen voor 'proefdruk' en je krijgt het kaartje thuis op de mat; precies zoals jij het gemaakt hebt! Daarbij ontvang je tevens een setje met papiermonsters en kleuren enveloppen.
Lees hier alles over de proefdruk.

Kan ik de achterkant van de kaart ook bedrukken?

Jazeker! Bij Luckz kun je de voorkant, achterkant en beide binnenkanten bedrukken.

Ik wil graag een kaart aanpassen maar het lukt me niet, wat moet ik doen?

Het is altijd mogelijk een ontwerp aan te passen. In de editor kun je de kaart bewerken en aanpassen. Zoals tekst toevoegen, kleuren kiezen, foto uploaden en afbeeldingen plaatsen.
In de meeste gevallen kun je dit zelf doen. Lukt dat onverhoopt niet, laat het ons dan even weten. Wij helpen je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp.
Stuur ons een e-mail via het contactformulier en geef aan om welke kaart het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Onze kaarteneditor werkt het allerbeste in de Google Chrome browser, als je nog geen Google Chrome gebruikt, kijk dan eens of je deze browser kunt installeren en gebruiken. Google Chrome is een veilige, snelle en betrouwbare browser die een groot gebruiksgemak heeft.

Kan ik van een enkele kaart een dubbele kaart maken, of andersom?

Ja, bij de meeste ontwerpen het is mogelijk om een enkele of dubbele kaart te maken. Je kunt dit echter niet zelf doen, wij doen dit graag voor je!

Stuur ons een e-mail via het contactformulier en geef aan om welke kaart het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Ik wil een kaart in een ander formaat omzetten, kan dat?

Ja, bij de meeste ontwerpen kunnen wij dit voor je omzetten. Bij Luckz heb je de keuze uit de volgende kaartformaten:
Vierkant, Belgisch vierkant, rechthoekig staand, rechthoekig liggend en langwerpig staand.

Wil je een kaart laten omzetten? Stuur ons een e-mail via het contactformulier en geef aan om welke kaart het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Ik woon en België en wil graag een bpost vriendelijk formaat, kan dat?

Belgisch vierkant formaten zijn speciaal voor post in België (bpost), waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. De meeste kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Wil je een kaart laten omzetten naar een Belgisch vierkant formaat, neem dan contact met ons op.

Hoe zet ik een andere taal op mijn kaart?

Talen die het Nederlandse alfabet gebruiken, zoals Engels en Duits, kun je gewoon gebruiken op het kaartje.

Wij hebben ook veel lettertypes die werken voor andere talen zoals Turks of Arabisch. Probeer meerdere lettertypes uit. Zodra je de letters en tekst goed in beeld ziet wordt het lettertype ondersteund en zal het ook goed worden afgedrukt.

Talen zoals Cyrillisch, Chinees of Hebreeuws gebruiken hele andere letters. Deze letters kun je niet typen in de kaartmaker. Wij adviseren om in deze gevallen een afbeelding van je tekst te maken in een fotobewerkingsprogramma en deze uploaden in je kaart. Bestel dan wel een proefdruk! Dan kun je het beste beoordelen of de tekst goed en mooi op de kaart staat.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Ja, je kunt in onze kaarteneditor kiezen uit vele mooie lettertypes. Klik op het tekstvlak in de kaarteneditor. In het menu kun je nu het lettertype wijzigen. Ook de kleur en lettergrootte kun je hier zelf kiezen. Het is helaas niet mogelijk om lettertypes die niet in onze editor staan te gebruiken. Eventueel zou je wel een kant-en-klare afbeelding met jouw tekst in hoge resolutie kunnen maken en uploaden.

Wat is de veiligheidsmarge in de kaarteneditor?

De veiligheidsmarge van 4 millimeter wordt met een stippellijn in de kaarteneditor aangegeven. Daarin kun je veilig teksten of beeldelementen in plaatsen. Alles buiten de veiligheidsmarge kan worden afgesneden.

Alles wat binnen het vak van de stippellijnen valt, zal zeker te zien zijn na het snijden van de kaartjes.
Alles wat buiten deze stippellijnen valt, kan weggesneden worden. Houdt hier rekening mee bij het ontwerpen van je kaartje.

Hoe zie ik of alles mooi in het midden staat op de kaart?

In onze kaarteneditor zie je een icoon met vierkantjes. Als je dit aanklikt wordt het hulpraster getoond. De rode lijnen laten het midden van de kaart zien. Als je een tekst of beeld vlak aanklikt dan zie je een rood puntje wat het midden aangeeft.

Hoe kan ik een bijpassend klein kaartje bestellen?

Veel van onze ontwerpen kunnen aangepast worden naar een bijpassend kaartje in dezelfde stijl. Bijvoorbeeld van een bestaand geboortekaartje naar een bijpassend kraamfeest of babyshower kaartje, of een trouwkaart naar een save the date of bedankkaart.

Wil je graag een bijpassend kaartje laten maken? Neem gerust contact met ons op, dan kunnen wij bekijken of je wensen mogelijk zijn.

Ik krijg een (fout)melding als ik een kaart wil aanpassen, wat moet ik doen?

Lukt het niet om de editor te openen, of kom je een probleem tegen? Dan kan het zijn dat een onderdeel van onze website een keer niet goed is ingeladen. Probeer dan eerst onderstaande 2 opties. Blijft het probleem daarna bestaan, of wil je graag hulp bij het aanpassen van je gekozen kaart, neem dan contact op met onze klantenservice.

Optie 1: Het kan voorkomen dat een onderdeel van onze website een keer niet goed is ingeladen. Om dit op te lossen kun je je cookies verwijderen van de Luckz.nl website in je browser. Probeer het daarna weer opnieuw.

Optie 2: Als je nog geen Google Chrome gebruikt, kijk dan eens of je deze browser kunt installeren en gebruiken. Google Chrome is een veilige, snelle en betrouwbare browser die een groot gebruiksgemak heeft.

 

Kleuren

Alles: uitklappen |

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaart?

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Het drukwerk kan afwijken van de schermkleuren omdat het met inkt wordt opgebouwd. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een écht kaartje thuis op de mat, samen met voorbeelden van de envelopkleuren en papiersoorten.

Hoe kan ik mijn eigen specifieke kleur kiezen?

In ons kleurenpalet staan de meest voorkomende kleuren. Naast het kleurenpalet in het tabblad "Custom" kun je een eigen #(hex code) kleur invoeren. Zo kun je iedere gewenste kleur gebruiken voor jouw kaart.

 

Afbeeldingen en foto's

Alles: uitklappen |

Hoe vervang ik de foto op de kaart?

De voorbeeld foto's in onze fotokaarten zijn gemakkelijk te vervangen. Klik op het icoontje van een wolk in het midden van de voorbeeldfoto en upload direct je eigen foto.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken.
Luckz is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze editor zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.

Welk formaat foto moet ik uploaden?

Als je een foto op je kaart wil plaatsen adviseren wij een een hoge resolutie foto van 300 dpi in RGB kleuren. Het is ook mogelijk om in de editor de foto bij te snijden en te verplaatsen. Twijfel je aan de kwaliteit van de foto? Bewaar jouw ontwerp in je eigen collectie. Neem contact met ons op en geef aan om welke kaart het gaat. We kijken graag even mee.

Kan ik mijn eigen foto uploaden?

Je kunt een of meerdere eigen foto's uploaden in de kaart. Klik in de kaarteneditor bij het onderdeel 'afbeeldingen en versieringen' op de button 'upload eigen afbeelding'. Jouw foto verschijnt na het uploaden in de kaart. Daarna kun je de foto groter of kleiner maken, verslepen, spiegelen of roteren. Wil je de foto achter een kader zetten? Gebruik dan de 'volgorde' optie om de foto naar achteren te verplaatsen.

Hoe krijg ik mijn foto mooi passend op de kaart?

Het kan zijn dat je foto niet helemaal goed past op de kaart. Vaak heb je dan een staande foto voor een liggend kader of andersom. Als je een foto in de kaarteneditor upload kun je de foto bijsnijden, groter of kleiner maken. Als daarna je dubbelklikt op de foto kun je deze verplaatsen in het bijgesneden kader. Heb je hier hulp bij nodig? Neem gerust contact met ons op.

Kan jullie logo van de kaart worden verwijderd?

Ja dat kan. Al onze kaarten hebben automatisch het Luckz logo op de achterkant staan. Wij zijn trots op onze ontwerpen, kwaliteit en service en willen daarom graag onze naam aan onze kaarten verbinden. Er zijn ook mogelijkheden om het logo in een andere kleur of ander formaat te plaatsen. Wil je het logo toch verwijderen en lukt het niet in de editor? Neem dan contact met ons op.

 

Foliedruk kaarten

Alles: uitklappen |

Wat is foliedruk?

Foliedruk geven jouw kaarten een extra luxe uitstraling. De folie wordt na het drukwerk op de kaart gezet door een speciale foliedruk machine. De folie is het bovenste laagje van de kaart, wat je kunt voelen. Het foliedruk laagje zorgt voor een extra luxe afwerking en glanzend effect en geeft jouw kaarten een éxtra stijlvolle uitstraling.
Lees onze foliedruk informatie pagina over de werkwijze, levertijd en prijzen.

Hoe kan ik zien dat een element in folie wordt gedrukt?

Als je de kaart in de editor opent, zie je dat het element met folie een glanzend effect heeft. Als je het element selecteert dan kun je in het menu bij de kleuren zien of de foliekleur goud, zilver of koper is geselecteerd. Let op: Er kan slechts 1 foliekleur worden gekozen in een ontwerp.

Zie je geen folie kleuren, maar wil je dit wel graag in je kaart? Neem gerust contact met ons op, dan kunnen wij bekijken of je wensen mogelijk zijn.

Ik wil graag foliedruk op mijn kaartje, kan dat?

Je kunt op ieder kaartje folie laten terugkomen. Teksten en data kunnen in folie, maar ook een aantal elementen, zoals hartjes of spetters. Stuur ons een e-mail via het contactformulier en geef aan om welke kaart het gaat en wat je graag in foliedruk veranderd wil hebben. Dan kunnen wij bekijken of je wensen mogelijk zijn.

 

Account

Alles: uitklappen |

Moet ik een account maken om kaarten te kunnen bestellen?

Nee, iedereen kan kaarten bestellen bij Luckz. Een account is niet noodzakelijk maar wel heel handig.

Met een Luckz account kun je gemakkelijk:

  • Al je ontwerpen en favorieten terugvinden
  • Kaarten opnieuw bewerken of bestellen
  • Verschillende versies van je ontwerp opslaan
  • Je eigen adressenboek aanmaken voor rechtstreekse verzending
  • Factuur van je bestelling downloaden

Hoe maak ik een account aan?

Klik bovenaan op het blauwe icoon 'inloggen' en vul je naam en e-mailadres in. Nadat je een wachtwoord hebt gekozen is je account actief. Of klik op de 'account maken' knop. Een account is bij Luckz gratis en geheel vrijblijvend!

Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?

Jouw kaarten en ontwerpen blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Luckz aanhoudt. Als je jouw account verwijderd, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden verwijderd.

Waar kan ik mijn bestelde proefdruk terugvinden?

Log in bij je Luckz account. Je bestelde proefdruk kun je terugvinden bij het onderdeel Bestellingen in je account.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail.

Waar kan ik mijn favorieten terugvinden?

Al je favoriete kaarten kun je terugvinden in je eigen collectie. Hier kun je ook je kaarten bewerken en eigen ontwerpen en aanpassingen bewaren.

Hoe voeg ik adressen toe in mijn adressenboek?

Vul de adressen handmatig in of upload ze met het adressen Excel bestand. Laat je kaartjes gemakkelijk rechtstreeks verzenden naar al je vrienden en familie met de verzendservice van Luckz.
Lees hier alles over onze verzendservice.

 

Bestellen

Alles: uitklappen |

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen?

Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18:00 besteld, dezelfde dag gedrukt en verzonden (met uitzondering van foliekaartjes). Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen binnen 1-3 werkdagen.
Meer over onze verzending & bezorging.

Ik woon in het buitenland, kan ik bij Luckz bestellen?

Ja, dat kan uiteraard. Verzending buiten Nederland heeft een toeslag van €3,50.
Lees hier alles over onze verzending naar andere landen.

Let op: Wil je jouw btw-nummer op de factuur? Vul deze in bij de extra adresregel in het bestelproces.

 

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te bellen op +31 (0)85-7430764. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

Kan ik een kaart die ik al gemaakt heb opnieuw of bij bestellen?

Ja, dat kan met je Luckz account. Je ontwerpen en bestellingen worden bewaard in je account. Al je ontwerpen vindt je terug in je eigen collectie. Bestelde kaarten kun je terugvinden bij je bestellingen. Je kunt de kaarten die daar getoond worden opnieuw gebruiken voor een andere bestelling of de kaart nog een keer aanpassen.

Waarom heb ik geen e-mail bevestiging ontvangen?

Na het plaatsen van de bestelling ontvang je vrijwel meteen een bevestiging per e-mail.
Heb je deze e-mail niet ontvangen?

  • Controleer je spamfolders om uit te sluiten dat deze e-mail daarin terecht is gekomen.
  • Heb je een account bij Luckz? Dubbelcheck of het ingevulde e-mailadres klopt.

In je account kun je bij je bestellingen altijd de status van je bestelling controleren.
Twijfel je? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Kan ik zakelijk bestellen?

Uiteraard kun je op Luckz ook zakelijk bestellen. De factuur uit de bestelling wordt automatisch gegenereerd, wij hebben hier geen handmatige handelingen aan. De gegevens die je invult bij de bestelling, komen ook op je factuur te staan.
Let op: Wil je jouw btw-nummer op de factuur? Vul deze in bij de extra adresregel in het bestelproces.

Hoe krijg ik mijn BTW terug? (voor zakelijke Belgische klanten)

Stuur een mail naar onze klantenservice en vermeld daarbij jouw ordernummer. Vervolgens wordt de BTW teruggeboekt.

Let op: Zorg ervoor dat jouw btw-nummer ingevuld is bij de extra adresregel in het bestelproces.

Kan ik een factuur ontvangen?

Als de bestelling is betaald en verzonden, kan je via je eigen account naar bestellingen en vervolgens een PDF downloaden (pdf icoon). Kun je de factuur niet terugvinden nadat de bestelling is bezorgd? Neem contact met ons op.

Let op: Bestel je zakelijk en wil je jouw btw-nummer op de factuur? Vul deze dan in bij de extra adresregel in het bestelproces.

 

Prijzen

Alles: uitklappen |

Hoeveel kost mijn kaart?

De prijs van jouw kaart(en) is afhankelijk van:

  • het formaat van je kaart(en)
  • of je een enkele of een dubbele kaart kiest
  • het aantal kaarten
  • je gekozen papiersoort
  • je gekozen envelopkleur
  • of je voor normale kleurendruk of foliedruk kiest
  • of je je kaart(en) rechtstreeks verstuurt of voor een pakketje kaarten kiest

Des te meer kaartjes je besteld, des te lager de stuksprijs is.
Als je een kaart bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijscalculator.

De prijs van de kaart(en) is inclusief drukkosten en inclusief BTW.

Een overzicht van al onze prijzen vind je hier.

Is de prijs inclusief alles?

Als je een bestelling plaatst bij Luckz, dan zijn er geen onverwachte kosten:

  • Alle prijzen zijn inclusief BTW.
  • Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs.
  • Bezorgkosten in Nederland en België zijn €3,95 of € 4,95 vanaf 50 stuks.

Een overzicht van al onze prijzen vind je hier.

Wat kost een proefdruk?

We adviseren altijd om een proefdruk te maken van je kaart om het ontwerp in het echt te kunnen beoordelen. Voor je eerste proefdruk bij Luckz, betaal je de speciale prijs van maar €1! Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. De eerste proefdruk met speciale foliedruk kost €2,50 en de tweede proefdruk de kaartprijs.
Een overzicht van al onze prijzen vind je hier!

Kan ik korting krijgen?

Luckz maakt geen gebruik van kortingscodes. Andere websites gebruiken helaas misleidende kortingscodes (lees hier meer). Wij werken elke dag met passie en liefde aan onze collectie en bieden een stabiele prijs.

In onze prijzen hanteren wij altijd een standaard staffelkorting. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per uniek kaartje. Meer kaarten = Meer korting. De staffelkorting wordt automatisch al toegepast bij het bestellen van de kaarten. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator. Ook kun je een 1e proefdruk bestellen voor maar €1 (foliekaartjes €2,50) om ons uit te proberen, waarbij je een mooi pakketje thuisgestuurd krijgt.

 

 

Verzending en bezorging

Alles: uitklappen |

Wat zijn de verzendkosten?

Naar Nederland, België of Duitsland.

  • Brievenbuspost 1 stuk: € 4,25
  • Brievenbuspost 2 tot 19 stuks: € 4,75
  • Pakketpost 20 tot 50 stuks: € 5,75
  • Pakketpost vanaf 50 stuks: € 6,75
  • Eerste Proefdruk: Gratis
  • Volgende proefdrukken: €2,50

Bekijk hier al onze verzendkosten. Voor o.a. directe verzending, kaarten per 1 stuks en de verzendkosten naar het buitenland.

 

Wanneer worden mijn kaarten bezorgd?

Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18:00 besteld, dezelfde dag gedrukt en verzonden (met uitzondering van foliedruk kaarten).

Proefdrukken en bestellingen tot 19 stuks: Worden doorgaans binnen 1-3 werkdagen bezorgd in Nederland. Naar België binnen 2-8 werkdagen.

Pakket bestelling vanaf 20 stuks: Wordt op de eerstvolgende werkdag bezorgd in Nederland. Naar België binnen 1-2 werkdagen.

Let op: Tijdens Sinterklaas, Kerst en Black Friday is het erg druk bij de postbezorgdiensten! Lees hier meer over de bezorging tijdens speciale feestdagen.

Lees alles over onze verzending & bezorging.

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden?

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen.

  • Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden.
  • Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden.

Download het voorbeeld adressen Excel bestand hier.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen?

In dit geval adviseren wij 2 om bestellingen te plaatsen.
Eén bestelling voor jezelf door "Pakket bestellen" te kiezen in het bestelformulier.
Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor "Rechtstreeks verzenden", daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

Vanaf welk aantal kaarten wordt mijn bestelling pakketpost?

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden.

Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur.

Wat gebeurd er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Onze pakketten worden verstuurd met PostNL. Als je niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan ontvang je hiervan een bericht in de brievenbus, zodat je weet wat je kunt doen. Als je op de track & trace code klikt in de verzendbevestiging mail kun je ook zien waar je pakket is.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer +31 (0)85-7430764. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Alle bestellingen op Luckz.nl zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Luckz garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Lees hier alles over onze garantie. Voldoet het product niet aan je verwachtingen? Neem dan contact met ons op.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met ons op, zodat wij achteraf een factuur kunnen sturen. Binnenkort stappen we over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie ‘after-pay’ gekozen kan worden.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat je bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen.

 

Enveloppen

Alles: uitklappen |

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

Ontvang ik enveloppen bij mijn kaarten?

Enveloppen zijn niet standaard inbegrepen bij de kaarten. Deze kun je zelf toevoegen aan jouw bestelling. Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 29 kleuren.

Welke kleuren enveloppen hebben jullie?

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 29 kleuren.
Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

Alles: uitklappen |

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Bij onze direct verzendservice zijn de postzegels wel in de prijs inbegrepen. Laat je kaarten gemakkelijk rechtstreeks verzenden, met de verzendservice van Luckz.

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaart?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit over het algemeen 1 postzegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Om hier zeker van te zijn, adviseren we je om jouw proefdruk inclusief envelop te (laten) wegen.

Let op: Voor post in België (bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de bpost website.

Belgisch vierkant: Speciaal voor België hebben wij het speciale Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is “bpost vriendelijk” waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt.
Al onze kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Neem contact op met de klantenservice als je hier hulp bij nodig hebt.
 

 

Sluitzegels

Alles: uitklappen |

Wat kosten sluitzegels?

De sluitzegels met standaard ontwerp zijn € 5,50 per vel van 25 stuks, vanaf 2 vellen begint de staffelkorting. Klik op een sluitzegel om meer te lezen over de staffelkorting.
De luxe sluitzegels met echt goudfolie zijn €5,95 per vel van 25 stuks.

Hoe groot zijn de sluitzegels?

De sluitstickers hebben een doorsnede van 32mm (3,2cm) en passen heel goed bij je envelop.

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?

Jazeker, het is mogelijk om de sluitzegels vooraf te bestellen.